Per Henrik Stenstrøm

Slik takler du primadonnaer og vanskelige kolleger

Per Henrik Stenstrøm (50) er radio- og TV-programlederen med erfaring fra Dagsrevyen til Se og Hør. 

Den Volda-utdannede journalisten har vært programleder på tv og radio i en årrekke. Stenstrøm ledet i mange år P4s aktualitetsmagasin Sytten Tretti og P4s Morgensending og han var politiets hjelper da han var programleder for kriminalmagasinet Etterlyst på tv. I tillegg har han vært leder for en rekke ulike redaksjoner – både print og eter. Blant annet Vi Menn og TV2 Hjelper Deg. De siste årene har han vært programdirektør i P4. Stenstrøm har tatt AFFs Solstrand-programmet som regnes for å være Nordens beste lederutviklingsprogram. Han er samarbeidspartner med rådgivningsselskapet First House.

Stenstrøm er en meget populær og prisbelønt foredragsholder og en av de som virkelig stråler fra scenen. Han har i mange år hatt medietrening og kurs for politikere, næringslivsledere og ulike firmaer og organisasjoner.

Foredrag: 

Slik takler du primadonnaer og vanskelige kolleger

De forsurer arbeidsplassen din. De tapper deg for krefter. De stiller ikke opp når det trengs. Går det likevel an å sette pris på en egoistisk surpomp?

Et foredrag om moderne motivasjonsteori som skaper bedre miljø på jobben.

Om krevende kolleger. Tidstyven, møteplageren, ordgyteren, gledesdreperen, bedreviteren og solstrålen. Om konfliktene som oppstår mellom medarbeidere. Om frustrasjon på arbeidsplassen.

Når arbeidet er et kall og når arbeidet ikke er et kall.

I dette foredraget får du verktøy og arketypemodeller som skaper større forståelse på arbeidsplassen.
Hva gjør man med dem som rett og slett ikke vil la seg lede?

“Per Henrik holdt foredrag for oss på vårt månedlige inspirasjonsmøte i Google Norge. Det er virkelig et av de beste foredragene jeg har hørt på lenge. Han tar personlighetstypene fullstendig på kornet, har masse innsikt som han gjerne deler og er engasjerende og inspirerende. Jeg kan på det sterkeste anbefale Per Henrik som foredragsholder til alle bedrifter som ønsker at de ansatte skal bli mer bevisste i sin omgang med kolleger og kunder.»

— Jan Grønbech, Google Norge-sjef